American christmas

I USA tar dom julpynt och dekoration till en helt annan nivå. I Alameda där min farmor bor finns det en gata som heter Thompson´s street. Och jag skojar inte när jag säger att varje hus på båda sidorna av gatan var pyntade till 100% och vissa lite crazy och urflippade. Och det var som en turistattraktion för människor gick längs gatan bara för att kolla på alla pyntade hus och det var bilkö längs hela gatan med folk som åkt dit.

Det var riktigt coolt. Och det är det jag älskar med USA. Att dom inte är rädda för att sticka ut och att allt inte är likadant utan det finns ett brett sortiment av allt. I Sverige är allt så begränsat och alla ska vara så likadana och inte sticka ut för mycket.

Jag tog nästan runt 100 bilder där. Men här är 3 iallafall! På några av dom finaste husen.
Såhär ser ett vanligt amerikanskt hem ut runt jul.







Det rosa huset i mitten hade dom gjort som ett godishus. Och dom hade klätt in hela huset i rosa papper!
Förstår ni nu vad jag menar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0