Få lent och mjukt hår!

Jag är väldigt intresserad av hår. Och det är alltifrån hårvård, hårstyling, hårfärg, frisyrer mm..
Så jag kan en del eftersom mitt intresse gjort att jag läst på och lärt mig =)

Så nu vill jag bara dela med mig av ett bra tips!
För att få ett mjukt och glansigt hår när man har tvättat håret, så ska man verkligen låta balsamet gå in i hårstråna och verka. Ett bra sätt är då är att ta med en kam in i duschen. Fördela en lagom mängd balsam jämt i håret och kamma sedan ur noga med en kam. Låt sedan verka i ca 5-10 min, eller längre om man vill det. Och skölj sedan ur med kallvatten. Och tadaa! Håret blir superfint! Finast blir det också om man låter det självtorka.

Balsam spelar inte stå stor roll vilket du använder, men jag kan rekommendera det som jag använder just nu.
Från Natuvive som innehåller granatäpple, silkprotein och vitamin B5. Dessutom luktar det jättegott.

Hoppas ni gillade mitt lilla hårtips ;)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Nu är vinnaren utsedd i dagens blogg. In och kika om det blev du! :)

2010-11-12 @ 01:32:49
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nu är vinnaren utsedd i dagens blogg. In och kika om det blev du! :)

2010-11-12 @ 01:35:05
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0